Conform de wetgeving bescherming van persoonsgegevens bieden wij jou ons Privacy & Cookie beleid aan. Dit beleid geldt voor alle services die wij als bedrijf verlenen.

OK

Krijg ik ook vervanging tijdens ziekte van mijn hulp of vakantie?

Ja, de teamleiders van Suver Thús regelen in dit soort gevallen zo veel als mogelijk en in overleg vervanging zodat uw uw normale hulp blijft ontvangen.

Met wie kan ik contact opnemen als ik vragen heb?

Natuurlijk kunt u uw vragen stellen aan uw eigen hulp. Mocht u vragen hebben voor ons servicekantoor in Sneek bel dan met 0515-202080 of direct met de teamleider voor uw gebied. Dit nummer vind u in onze zorgmap.

Wat kan ik van mijn hulp verwachten?

Uw medewerker komt bij u thuis op de afgesproken dag en tijd. De medewerker stemt met u en/of uw mantelzorger(s) de uit te voeren werkzaamheden af. Hierbij wordt er gekeken naar welke taken u zelf uitvoert en bij welke taken u ondersteuning nodig heeft. U kunt op ieder moment aangeven of u tevreden bent over de uitvoering van de werkzaamheden. Dit kunt u met uw medewerker bespreken. Komt u er samen niet uit? Neem dan contact op met uw Teamleider voor een passende oplossing.

Als ik meer of minder uren hulp wil bij wie moet ik dan zijn?

Dit hangt af van de gemeente waarin U woont. In de gemeente De Fryske Marren kunt u met deze verzoeken direct bij Suver Thús terecht (de teamleider in uw gebied). In alle andere gemeentes moet u eerst bij de gemeente uw wensen kenbaar maken. Zij bepalen dan of en hoe het verzoek gehonoreerd wordt.

Als ik bij Suver Thus ben aangemeld; wat gebeurt er dan?

Als wij uw beschikking van de gemeente ontvangen hebben dan gaan wij direct voor u aan de slag. Binnen 1 week na ontvangst van de beschikking ontvangt u van ons bericht. U zult als 1e bezoek krijgen van 1 van onze intakers. Een intaker bespreekt o.a. met u wat nodig is, wat u zelf nog kan en welke zaken wij wel en ook wat wij niet oppakken. Met deze informatie maakt de teamleider een match voor u met een geschikte hulp. Het eerstvolgende bezoek is dan ook van die hulp die gelijk aan de slag gaat.

Moet de medewerker een mondkapje dragen bij mij thuis?

Onze medewerkers houden zich aan alle regels die het RIVM voor zorgmedewerkers die buiten het ziekenhuis werken verplicht stelt. Zo zullen zij afstand houden, geen handen schudden, niezen in de elleboog en vaker hun handen wassen. Als een mondkapje verplicht wordt gesteld dan zullen zij deze ook dragen.

Ik voel mij niet lekker, wat moet ik doen?

Meld dit altijd aan uw hulp. Zij zal in overleg met de teamleider bepalen wat het beste is om in een dergelijk geval te doen. Onze teamleiders zullen ten alle tijden de richtlijnen van het RIVM volgen.

Ik ben verkouden of heb andere klachten gerelateerd aan Corona; wat moet ik doen?

Meld dit zsm aan het zorgkantoor in Sneek. De hulp zal dan tijdelijk uitgesteld worden. Wij zullen in dergelijke gevallen altijd adviseren een test te laten doen. Zodra de uitslag daarvan bekend is neemt u weer contact met ons op.

Ik wil liever niemand in mijn huis in deze tijden; kan ik de hulp uitstellen?

Wij begrijpen uw zorgen. U kunt de zorg uitstellen. Als het slechts voor enkele malen is dan betaalt u nog wel uw bijdrage aan het CAK. Is het voor langere tijd, meld het dan ook aan de gemeente. Zij kunnen dan ook de CAK bijdrage stopzetten.

Is Suver Thús ook aangesloten bij brancheverenigingen en geschillencommissies?

Suver Thús is aangesloten bij Actiz. De branchevereniging voor de zorg aan ouderen in Nederland. Tevens is Suver Thús aangesloten bij De Geschillencommissie Zorg. Hier kunt u met eventuele klachten over Suver Thús terecht.