Conform de wetgeving bescherming van persoonsgegevens bieden wij jou ons Privacy & Cookie beleid aan. Dit beleid geldt voor alle services die wij als bedrijf verlenen.

OK
  • frl

In 5 stappen huishoudelijke hulp

Wmo en huishoudelijke hulp aanvragen

Vanuit de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) kunt u huishoudelijke hulp vergoed krijgen. De Wmo wordt geregeld vanuit de gemeente. Hier doet u dan ook uw aanvraag.

Stap 1: Wmo-aanvraag bij de gemeente

Wmo vraagt u aan bij de gemeente. Klik hieronder op de betreffende gemeente en volg de instructies voor uw Wmo-aanvraag:

Huishoudelijke hulp aanvragen in gemeente Súdwest-Fryslân

Huishoudelijke hulp aanvragen in gemeente De Fryske Marren

Huishoudelijke hulp aanvragen in gemeente Waadhoeke

Stap 2: Een gesprek met de gemeente

Niet lang na uw aanvraag neemt de gemeente contact op voor een afspraak met een medewerker van het gebiedsteam, ook wel wijkteam genoemd. Deze afspraak kan bij u thuis plaatsvinden, maar ook op het kantoor van het gebiedsteam. Heeft u een mantelzorger, dan wordt deze meestal ook uitgenodigd voor het gesprek. Samen bespreken jullie uw situatie en de mogelijke oplossingen.

Stap 3: U krijgt wel of geen beschikking

Dan hoort u of uw Wmo-aanvraag voor huishoudelijke hulp wordt goedgekeurd of afgekeurd. Is uw aanvraag geaccepteerd, dan ontvangt u een beschikking en kunt u aangeven huishoudelijke hulp te willen ontvangen van Suver Thús.

Let u op:
In de gemeenten Súdwest Fryslân en Waadhoeke ontvangt u een beschikking waarin staat op hoeveel uur thuishulp u per week recht heeft. In de gemeente De Fryske Marren krijgt u een beschikking waarin geen uren genoemd staan. In dat geval gaan wij met u in gesprek over wat er precies nodig is en hoeveel uur hulp daarbij hoort.

Stap 4: Intakegesprek met Suver Thús

Als duidelijk is hoeveel uur thuishulp u kunt krijgen, dan komt een medewerker van ons langs om nader kennis met u te maken en uitleg te geven. Samen bespreekt u welke huishoudelijke taken het belangrijkst zijn en welke extra zijn. Die extra taken kan de thuishulp oppakken als er tijd over is. Onze medewerker stelt n.a.v. het gesprek en de situatie bij u thuis een gedegen werkplan op. Met dit werkplan weet uw toekomstige hulp wat er bij u moet gebeuren.

Stap 5: Onze thuishulp gaat van start!

Op basis van alle gegevens selecteren wij een geschikte hulp voor u. Daarna is het zover: u krijgt hulp in de huishouding. Fijn! Onze hulp doet er alles aan om het naar uw zin te maken. Lees hier wat u kunt verwachten van onze thuishulp.

Heeft u vragen?
Neem bij vragen gerust contact op met ons serviceteam in Sneek. Bellen kan op werkdagen tot 14.00 uur 0515 20 20 80 en e-mailen kan naar info@suver.nl. Wij helpen u graag.

Komt u er niet uit? Wij helpen u graag!